среда, 22 марта 2017 г.

ისტ გაკვეთილის გეგმა - დიაგრამები



მასწავლებლის ვინაობა
სოფიო ტყებუჩავა
გაკვეთილის მთავარი გეგმა
დიაგრამები   MS Word 2007-ში     
სწავლების საფეხური
საბაზო საფეხური VI კლასი
მოსწავლეთა პროფილი
22 მოსწავლე
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
მოსწავლეები  შეძლებენ  დიაგრამების  აგებას  და მონაცემების შეტანას  MS Word 2007 . მოსწავლეები შეისწავლიან   დიაგრამის ზომის , ტიპი, სტილის, და მონაცემების   შეცვლას. მიღებული ცოდნას მოსწავლები გამოიყენებენ
გაკვეთილის მიზნები და შედეგები
ის ტექნ. 6.1
  • აღწერს და აყალიბებს ციფრული მასალის სტრუქტურას;
  • შეარჩევს მიზნის შესაფერის სტრუქტურას და ამ სტრუქტუ რის შესაფერის ციფრულ საშუალებებს;
  • აფასებს ციფრული საშუალებების შესაძლებლობებს და ადეკვატურად შეარჩევს ციფრულ საშუალებებს ცნებების, ობიექტების და პროცესების გამოსახვისახვისათვის;
  • ისტ-ის გამოყენებისას ახდენს სამუშაო პროცესის ავტომატიზაციას, დროის და სხვა რესურსების ოპტიმალურად გამოყენების მიზნით;
  • იყენებს ისტ-ს სხვადასხვა სასწავლო დისციპლინებში ან/და რეალურ ვითარებაში.
ის ტექნ. 6.3
  • იყენებს ისტ-ის იდეების და ინფორმაციის ორგანიზებისას.
წინასწარი ცოდნა
მოსწავლეებმა იციან   ტექსტურ რედაქტორ MS Word 2007-ში     მუშაობა: დოკუმენტის გახსნა, მონაცემების შეტანა/დამუშავება, დოკუმენტის შენახვა.    სურათის და ობიექტების ჩასმა ტექსტურ რედაქტორში.
შეფასების საგანი და პროცედურები
მოსწავლეები შეფასდებიან წინასწარ შემუშავებული შეფასების რუბრიკებით.  ( იხ. დანართი 1 )
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
ისტ VI კლასის სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი. ფლიფჩარტი,ფერადი მარკერები, გაკვეთილის წარმართვისთვის საჭირო პრეზენტაციის  ციფრული მასალა. ვერბალური და ვიზუალიზირებული ასოციაციური რუკის სქემა, ინტერნეტი.
გაკვეთილის მსვლელობა/საკლასო მენეჯმენტი
საკლასო მენეჯმენტი -  2 წთ

A ფაზა (გამოწვევა) -  13 წთ

  • აქტივობა I- გონებრივი იერიში მასწავლებელი მოსწავლეებს პროექტორით აჩვენებს  სლაიდს, რომელზეც გამოსახულია დიაგრამის ნიმუში (იხ პრეზენტაცია ,, დიაგრამები”) და მოსწავლეებს სთხოვს   გამოთქვან ვარაუდები თუ რა არის გამოსახული სლაიდზე. ინფორმაციის რანჟირების შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებს აჩვენებს იგივე სლაიდს  სრული ცვლადებით მსჯელობენ გამართლდა თუ არა მათი ვერსიები

  • აქტივობა II- ვერბალური და ვიზუალიზირებული ასოცია ციური რუკა მასწავლებელი მოსწავლეებს აჯგუფებს წყვილებად ,  ურიგებს წინასწარ გამზადებულ შესავსებ სქემას (იხ დანართი 2)   აწვდის  მათ სამიზნე ცნებას ,, დიაგრამა”. მოსწავლე სქემის ზედა მარცხენა უჯრაში წერს განსამარტ ცნებას, ზედა მარჯვენა უჯრაში ხატავს/ხაზავს ამ სიტყვის შესაბამის გამოსახულებას;  ქვედა მარცხენა უჯრაში წერს ამ ცნების განმარტებას საკუთარი სიტყვებით; ქვედა მარჯვენა უჯრაში წერს შესაბამის მაგალითს ან ასოციაციებს.დავალების შერულების შემდეგ მოსწავლეები აკეთებენ დავალების პრეზენ ტაციას.
B ფაზა (შინაარსის რეალიზება) -  20 წთ
    შესრულებული დავალების შემდეგ  მასწავლებელი მოსწავლე ებთან ერთად აკეთებს დავალების ანალიზს და აცნობს მოსწავლეებს დიაგრამის ცნებას და აძლევს პრაქტიკულ დავალებას
     დავალებას 1 მოსწავლეებმა სამუშაო მაგიდაზე უნდა  გახსნან MS Word -ის დოკუმენტი სახელწოდებით ,, დიაგრამები” და საქაღალდე ,, საკლასო დავალება- სახელი და გვარი”. მოათავსონ შექმნილი MS Word -ის ფაილი მათ მიერ შექმნილ  საქაღალდეში ,, საკლასო დავალება - სახელი და გვარი
მასწავლებელი უხსნის მოსწავლეებს თუ როგორ უნდა მოახდინონ დიაგრამის აგება MS Word -ში მასალის  დემონსტრირებას  ახდენს პროექტორის გამოყენებით
    დავალება 2   მოსწავლეები აგრძელებენ მუშაობას MS Word -ის შექმნილ ფაილში,, დიაგრამები,” მოახდენენ დიაგრამის აგებას ახსნილი მასალის მიხედვით, MS Excel -ის ცხრილში შეიყვანენ მონაცემებს საქართველოს მწვერვალების შესახებ- Category -უჯრაში საქართველოს მწვერვალების დასახელება  Series უჯრებში მწვერ ვალის სიმაღლეებს (იხ. ისტ სახელმძღვანელო VI კლ. გვ: 98)  ) წიგნში მოცემული მონაცემების შესაბამისად.
 მასწავლებელი უკვე აგებული დიაგრამის ნიმუშზე  უხსნის მოსწავლეებს თუ როგორ უნდა მოახდინონ  დიაგრამის ტიპის,  სტილის და ზომის ცვლილება. თვალსაჩინო დემონსტრირებას მასწავლებელი ახდენს  პროექტორის საშუალებით.  
  დავალება 3  მოსწავლები MS Word -ის შექმნილ ფაილში ,, დიაგრამები,” მოახდენენ მათ მიერ უკვე აგებული დიაგრამის ნიმუშის  სამი  ვერსიის კოპირებას, რომელზეც განახორციელებენ შემდეგ  მოქმედებებს
  ა) შექმნილ ნიმუშის პირველ ასლზე მოსწავლე ცვლის დიაგრამის ტიპს
  ბ) შექმნილ  ნიმუშის მეორე ასლზე მოსწავლე ცვლის დიაგარამის სტილს
  გ) შექმნილ  მესამე  ასლზე მოსწავლე ცვლის დიაგარამის ზომას
    დავალება 4  პედაგოგი მოსწავლებს თხოვს შესრულებული დავა ლების  პეგადაგოგის პირად ფოსტაზე გადმოგზავნას

C ფაზა (გამთლიანება) -  10 წთ
აქტივობა I - ხუთი კითხვის აქტივობა - მასწავლებელი მოსწავლეებს ურიგებს თაბახის ფურცლებს, რომელზეც გამოსა ხულია ხელის კონტური თითოეულ თითზე შეკითხვის წარწერით  აძლევს მოსწავლეებს ინსტრუქციას უპასუხოს შეკითხვებს. (იხ დანართი 3)
 მასწავლებელი  ახდენს დავალების შეჯამებას, მოსწავლეები აკეთებენ დეფრიფინგს.
შეფასება : მასწავლებელი  ახდენს მიმდინარე  აქტივობებში მოსწავლეთა შეფასებას წინასწარ შემუშავებული კრიტერიუმების მიხედვით
 საშინაო დავალება: მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს საშინაო დავალებას, რომელსაც აჩვენებს პროექტორით (იხ დანართი 4 ) და დეტალურ ინსტრუქციას უგზავნის მათ  პირად ელ - ფოსტაზე

Комментариев нет:

Отправить комментарий